FORUM EDUKATORÓW MUZEALNYCH

Journal Title: Muzealnictwo - Year 2010, Vol 2010, Issue 51

Abstract

Forum Edukatorów Muzealnych powstało w 2006 roku. Pomysłodawcami i organizatorami projektu byli pracownicy Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Muzeum Pałacu w Wilanowie. Jego członkami jest obecnie 250 pracowników działów edukacji 140 polskich muzeów. Od samego początku swojego istnienia Forum działa bez formalnej struktury organizacyjnej i realizuje swoje projekty dzięki wsparciu poszczególnych muzeówPodstawowymi celami działalności Forum są: integracja środowiska edukatorów muzealnych, wypracowanie standardów działalności edukacyjnej w muzeach, wymiana doświadczeń pracowników edukacyjnych, podniesienie rangi zawodowej edukatora muzealnego, prowadzenie szkoleń i organizacja konferencji z zakresu edukacji muzealnej, działalność na rzecz utworzenia kierunku studiów podyplomowych kształcących w zakresie edukacji muzealnej oraz wspólna realizacja przez muzea zrzeszone projektów edukacyjnych. Od 2007 r. dzięki dofinansowaniu uzyskanemu z MKiDN oraz wsparciu organizacyjnemu udzielonemu przez Muzeum Pałac w Wilanowie, Forum Edukatorów Muzealnych działa również poprzez własną stronę internetową – Portal Edukacji Muzealnej – www.edukacjamuzealna.pl.Strona internetowa Forum została podzielona na dwie części – publiczną i branżową. W ogólnodostępnej części publicznej internauci mogą znaleźć informacje o poszczególnych muzeach i ich działaniach edukacyjnych. W części branżowej, dostępnej po rejestracji i zalogowaniu edukatora muzealnego znajdują się rozbudowane narzędzia komunikacyjne i informacyjne umożliwiające wymianę doświadczeń edukatorów, realizację wspólnych projektów oraz wymianę poglądów. Zachęcamy wszystkich edukatorów muzealnych do rejestracji na stronie i korzystanie z oferowanych przez nią możliwości w codziennej pracy. W 2010 r. rozpoczęły się prace nad przebudową i unowocześnieniem strony internetowej, która po ich zakończeniu oprócz części informacyjnej uzyska również rozbudowany moduł publicystyczny na kształt internetowej gazety. Głównym projektem realizowanym przez Forum Edukatorów Muzealnych jest obecnie „Raport o stanie edukacji muzealnej w Polsce” mający w I etapie rozpoznać stan tej edukacji, a w II wydać publikację w formie zbioru analiz, wniosków i zaleceń, mających pomóc w stabilnym rozwoju tej sfery aktywności muzeów w Polsce. Raport ten wzorowany jest na podobnych opracowaniach realizowanych w minionych latach w Europie Zachodniej (Anglia, Niemcy, Francja) i Stanach Zjednoczonych. Patronat nad raportem i działaniami Forum objęli Ministrowie Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Edukacji Narodowej.

Authors and Affiliations

Piotr Górajec

Keywords

Related Articles

DZIAŁALNOŚĆ KOLEKCJONERSKA KS. JANA WIŚNIEWSKIEGO, WIELKIEGO DARCZYŃCY MUZEUM DIECEZJALNEGO W SANDOMIERZU

Przedmiotem artykułu jest próba ukazania kolekcjonerstwa ks. Jana Wiśniewskiego (1876–1943), który ofiarował do Muzeum Diecezjalnego w Sandomierzu niezwykłe zbiory o charakterze artystycznym oraz patriotyczno- narodowym,...

“IMMERSING” ONESELF IN THE PAST, OR A FEW COMMENTS ON THE EDUCATIONAL ASPECTS OF NARRATIVE MUSEUMS

The intensive development of narrative museums over recent decades has resulted in new perspectives for school historical education. Modern and multimedia historical exhibitions provide broad opportunities for preparing...

PRZYSZŁA ROLA EDUKACJI MUZEALNEJ W POLSCE

Artykuł poświęcony jest z kondycji edukacji muzealnej we współczesnych muzeach, a także perspektywom jakie oferuje edukacja muzealna w procesie redefinicji tradycyjnych zadań i funkcji instytucji muzealnej. Główną płaszc...

LEGAL ASPECTS OF PRESENTING HUMAN REMAINS IN POLISH MUSEUMS

Human remains have formed part of museum collections from the very beginning of the history of museum studies. Despite their multitude, in Polish museums also, there are still no regulations on how to deal with such prec...

Download PDF file
  • EP ID EP62084
  • DOI -
  • Views 52
  • Downloads 0

How To Cite

Piotr Górajec (2010). FORUM EDUKATORÓW MUZEALNYCH. Muzealnictwo, 2010(51), 28-33. https://europub.co.uk/articles/-A-62084