DISCUSSIONS AND DISPUTES ABOUT THE INTRODUCTION OF COMPULSORY SCHOOLING FOR SIX-YEAR-OLD CHILDREN

Journal Title: Educational Psychology - Year 2014, Vol 47, Issue 5

Abstract

The article presents discussions and disputes over the implementation of an educational reform in Poland which lowers the school staring age to six. It shows three sides of this issue: six-year-olds' school readiness, people's attitudes to the reform and schools' readiness to implement it. These issues are presented in the context of educational changes which took place in Poland during the system transformation and in the context of demographic changes affecting the educational policy.

Authors and Affiliations

Robert PAWLAK

Keywords

Related Articles

(De)socjalizacje sztuk plastycznych XX i XXI wieku

Autor próbuje ukazać istotne aspekty splotu socjalizacji i desocjalizacji w najważniejszych narracjach funkcjonujących w sztukach plastycznych (wizualnych) XX i XXI wieku. Przedmiotem prezentowanych badań są znaczenia bu...

PREDICTORS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AT DIFFERENT STAGES OF EDUCATION

The main objective of the study was to examine the relationship between academic achievement and achievement motivation, self-efficacy and the way of spending free time. Study participants were 377 people at different st...

Psychospołeczne czynniki ryzyka zachowań agresywnych młodzieży

Problematyka zachowań agresywnych młodzieży jest tematem ciągle aktualnym i podejmowanym przez wielu badaczy, m.in. na gruncie psychologii, pedagogiki jaki i prawa. Prowadzone badania mają charakter nie tylko czysto po...

Download PDF file
  • EP ID EP186762
  • DOI -
  • Views 141
  • Downloads 0

How To Cite

Robert PAWLAK (2014). DISCUSSIONS AND DISPUTES ABOUT THE INTRODUCTION OF COMPULSORY SCHOOLING FOR SIX-YEAR-OLD CHILDREN. Educational Psychology, 47(5), 79-90. https://europub.co.uk/articles/-A-186762